Find Jobs
Hire Freelancers

Delphi OpenGL engine

$250-750 USD

Anulowano
Opublikowano ponad 14 lat temu

$250-750 USD

Płatne przy odbiorze
I need help creating a simple Delphi-based OpenGL engine. The requirements are: - The basic principle is that it should be possible to add objects to the scene, and then render the scene as a output image. - At the moment the only objects I need to add is 32-bit images. The alpha-channel of the images should be used. - The parameters for each objects should be possible to change before each rendered frame. - Parameters that I need to be able to set for each object are position (X, Y, Z), rotation (X, Y, Z), opacity (0-100 percent), scale (X, Y, Z). - It must also be possible at anytime to change the image (with an image with a identical size) without re-creating the object. - It should also be possible to change camera settings before rendering. At least position (X, Y, Z) and lens angle should be possible to set. - As manipulation of images are the main thing, there are some things that is important: Images should be handled so that when all paramaters are at default values the image is rendered pixel-by-pixel to the target bitmap. Ie, a image of 100x100 pixels will still be 100x100 pixels when rendered. Unless there is any light added the image should appear identical to the input on the output. - The ouput render should result in a 32 bitmap image of desired size (up to 1920x1080). It should be the result of all objects with the current properties, and with their alpha channels correctly combined. Render should not be done to screen, only to the image. - Render should be done on the computers OpenGL graphic card, for fast render of complex scenes. - Speed is the main focus - all actions has to be optimized for short execution time. - It should be 100% delphi code, well commented and easy to modify and add functionality to. - Values for position, scale and rotation should have a meaningful range, where the default is 0 (position and rotation) or 1 (scale). Here are a pseduo code of how the engine should be used: A: Init Scene InitScene(); AddImage(AImage, ObjectID); // AImage = 32bit bitmap AddImage(AImage, ObjectID); // AImage = 32bit bitmap B: Render Loop UpdateImage(ObjectID, NewImage); // New image = 32bit Bitmap SetImagePosition(ObjectID, XPos, YPos, ZPos); SetImageScale(ObjectID, XScale, YScale, ZScale); SetImageOpacity(ObjectID, Opacity); SetImageRotation(ObjectID, XRotate, YRotate, ZRotate); SetCameraPosition(XPos, YPos, ZPos); SetCameraAngle(Angle); RenderFrame(TargetImage); // TargetImage = 32bit Bitmap --------- Don't Bid Outrageous------------
Identyfikator projektu: 487928

Informację o projekcie

1 oferta
Zdalny projekt
Aktywny 15 lat temu

Szukasz sposobu na zarobienie pieniędzy?

Korzyści ze składania ofert na Freelancer.com

Ustal budżet i ramy czasowe
Otrzymuj wynagrodzenie za swoją pracę
Przedstaw swoją propozycję
Rejestracja i składanie ofert jest bezpłatne
1 freelancer is bidding on average $750 USD for this job
Awatar Użytkownika
Hi,Please refer PM. Regards
$750 USD w 21 dni
4,9 (10 opinii)
4,7
4,7

O kliencie

Flaga IRELAND
Belfast, Ireland
4,9
121
Zweryfikowana metoda płatności
Członek od lip 29, 2007

Weryfikacja Klienta

Dziękujemy! Przesłaliśmy Ci e-mailem link do odebrania darmowego bonusu.
Coś poszło nie tak podczas wysyłania wiadomości e-mail. Proszę spróbować ponownie.
Zarejestrowani Użytkownicy Całkowita Liczba Opublikowanych Projektów
Freelancer ® is a registered Trademark of Freelancer Technology Pty Limited (ACN 142 189 759)
Copyright © 2024 Freelancer Technology Pty Limited (ACN 142 189 759)
Wczytywanie podglądu
Udzielono pozwolenia na Geolokalizację.
Twoja sesja logowania wygasła i zostałeś wylogowany. Proszę, zalogować się ponownie.