Temat pierwszy:
Opracowanie aplikacji do kodowania Huffmana dla tekstowych danych
multimedialnych jako przykładu kompresji bezstratnej.
Wymagania stawiane aplikacji:
1. wczytanie tekstu do zakodowania,
2. ocena statystyczna tekstu i automatyczne tworzenie drzewa kodowania,
3. utworzenie kodu znaków i prezentacja kodu Huffmana,
4. zakodowanie znaków tekstu kodowymi sekwencjami bitowymi,
5. wyznaczenie średniej długości bitów na znak,
6. odkodowanie znaków tekstu.
Do wyboru zdania do zakodowania:
Ala ma lalkę Ale.
Ala maluje małe ule.
Lolka ma kota Tola.
Temat drugi:
Kompresja obrazu na bazie standardu JPEG.
Wymagania stawiane aplikacji:
1. wczytanie prostego obrazu do zakodowania ( obraz 8x8),
2. implementacja kodowania.
( najważniejszy jest algorytm zig-zag)
Oba programy muszą być opisane ( dokładnie, za co dana linijka odpowiada).