27274 Prosty system ERP do zarządzania obsługą zleceń
min zł10 PLN
Zamknięte
Opublikowano około 15 lat temu
min zł10 PLN
Płatne przy odbiorze
Prosty system ERP do zarządzania obsługą zleceń w firmie usługowo podukcyjnej.
System dostępny z poziomu przeglądarki WWW. Z podziałem na użytkowników z kilkoma poziomami dostępu do danych.
System będzie służył jako narzędzie dla 5 osób.
Z założenia jeden user ma prawa admina. Jedna osoba z najniższymi prawami dostępu to księgowość, która wyciąga z systemu informacje o tym na jaką kwotę ma wystawić fakturę za dane zlecenie. Kolejne osoby to użytkownicy, którzy pracują na danych wprowadzonych do bazy.
Bazę danych najchętniej widział bym na MS Access-ie, a jeszcze lepiej na OpenOffice Base.
System ma być wykonany profesjonalnie. Ma działać szybko i sprawnie. Wizualnie ma być przyjemny, a nie zniechęcający do pracy. Wszystkie bajery typu Ajax itp mile widziane.
System będzie działał w firmowej sieci lokalnej.
Program rozwojowy - przewiduję stałą współpracę w celu jego dalszego rozwoju.
--- Baza danych ---
Na początek 6 tabel:
* Klienci
* Pracownicy
* Zlecenia (tab1)
* Szczegóły zlecenia (tab2)
* Zapytania
* Email
Tabel Klienci
Tabela ta ma zawierać, krótką informację o tym kto zamówił dane zlecenie.
Tabela Pracownicy
Informacja o pracownikach (zalogowywanie się, prawa dostępu)
Tabela Zlecenia i Szczegóły zlecenia
Nazwijmy ją roboczo tab1 - powiązania z tabelą Szczegóły zlecenia, nazwijmy tab2.
Zlecenia wyglądają tak, iż jedno może się składać z kilku elementów - po prostu klient zamawia kilka produktów jednym zleceniu. Sama tab1 zawiera informacje wspólne dla całego zlecenia. tab2, czyli szczegóły zlecenia to kolejne pozycje na zamówieniu. W tab2 przechowywane będą parametry danego produktu jak i postępy w realizacji wykonania produktu.
Chciałbym widzieć postęp w realizacji zleceń, czyli jeśli w tab2 mamy zlecenie na wykonanie 3 produktów po x sztuk
to chciałbym widzieć postęp realizacji w postaci procentowej.
Zapytania
W katalogach sieciowych przechowywane sią pliki. W bazie znajduje się po prostu lokalizacja danego pliku umieszczonego na sieci. Zapytania od klientów będą wgrywane do katalogu i z poziomu bazy danych będą dostępne informacje kto danym zapytaniem się zajmuje. Filozofii brak - proste wskazanie pliku i wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za dokonanie oferty.
Email
Tak jak tabela wyżej, tylko że tu przydało by się jakoś zintegrować bazę z przychodzącymi emailami. Czyli przychodzi email - jest info o tym fakcie w bazie danych. W bazie informacja kto odpowiada na danego maila - kto zajmuje sie sprawą.
W dalszym etapie realizacji podeślę przygotowany plik bazy danych w formacie OpenOffice Base.
--- WWW ---
Pierwsza strona: Panel logowania.
Tak jak wspomniałem 3 poziomy praw dostępu (admin, user, księgowość).
Admin - kontrola nad wszystkim.
User - Brak możliwości kasowania zleceń, brak dostępu do danych księgowości.
Księgowość - na podstawie danych z bazy danych otrzymuje wyniki finansowe.
User po zalogowaniu:
Może tworzyć zlecenia i jego szczegóły. Widzę tu listę zleceń a po zaznaczeniu któregoś pokazuje się lista szczegółow. Checkboxami odznacza co zostało zrealizowane na liście szczegółów, ma to swoje odzwierciedlenie w przeliczniku procentowego wykonania calości, o którym wspomniałem.
Każde zlecenia ma swoją datę powstania oraz datę realizacji. Chciałbym aby możliwe było posortowanie zleceń według daty wymaganej realizacji. Chciałby także aby było widoczne, które zlecenie jest \"duże\", a które \"małe\".
Księgowośc po zalogowaniu:
Widzi zrealizowane zamówienia i cenę którą ma wstawić na fakturę, która jest automatycznie wyliczana na podstawie parametrów. Paramerty to dane z tabeli szczegóły zamówienia oraz danych wpisanych przez księgowośc na stronie.
Tak to widzę w dużym skrócie - ciągle pracuje nad specyfikacją także mogą się pojawić jeszcze jakieś opcje, ale nie powinno się znacznie zmienić ogólne założenie projektu.
Oferty do negocjacji nie będą brane pod uwagę. !!!!!!!!!!!!!!